De grote bestellingen en hoge aantallen die de groothandel kenmerken, maken dat er veel artikelregels nodig zijn. De invoer van al die regels moet zo min mogelijk tijd kosten. Brickx is ontworpen om het de gebruiker zo makkelijk mogelijk te maken. Trainingen zijn niet nodig, een korte instructie volstaat om met de software aan de slag te gaan.
Het hele proces van inkoop, voorraadbeheer, verkoop en administratie kent vele schakels. Toegang tot informatie is zowel intern als voor klanten zeer belangrijk. We hebben alle processen geïntegreerd, zodat orders samenvoegen, de ideale looproute bepalen in het magazijn, labels printen of track & trace informatie opzoeken allemaal binnen één systeem kan. Ook een combinatie van B2B en B2C klanten en bijbehorende prijzen en prijsafspraken is eenvoudig te realiseren met Brickx.
Zakelijke klanten verlangen meer nazorg en service dan consumenten. BTW facturen moeten makkelijk beschikbaar zijn en ook het uitlezen van productinformatie moet binnen een handomdraai kunnen. De weg naar een factuur is zo kort mogelijk. Bovendien biedt Brickx een scala aan analysemogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan landkaarten die verkopen per regio inzichtelijk maken, zodat je weet waar de kansen liggen.