BrickX en Transsmart koppelen logistieke processen

Logistiek is het organiseren, plannen, besturen en uitvoeren van de goederenstroom van een bedrijf, en de kennis die men hierover heeft. Bij het logistieke proces van een bedrijf zijn altijd minstens twee partijen betrokken. Een logistiek proces kan alleen vlekkeloos verlopen wanneer alle schakels in het proces over dezelfde, up-to-date en real-time informatie beschikken.

Het is voor een bedrijf enorm belangrijk om inzicht te hebben in de eigen logistieke processen. Het aantal zendingen wat u per dag verstuurt, de kosten van deze verzendingen, maar ook bijvoorbeeld de afleveringsbetrouwbaarheid van uw transporteur zijn belangrijke gegevens voor uw bedrijf. Het vinden van een evenwicht hierin is belangrijk, u wilt enerzijds natuurlijk de kosten zo laag mogelijk houden, maar toch wilt u een zo goed mogelijke klantenservice bieden.

Beter, sneller, inzichtelijker en voordeliger

Transsmart automatiseert het inzicht in de logistieke processen van een bedrijf en heeft koppelingen met meer dan 230 Nederlandse en Belgische vervoerders. BrickX en Transsmart werken nu samen om de klanten van BrickX deze koppeling te kunnen bieden, in de eigen BrickX software. De Transsmart/BrickX koppeling zorgt ervoor dat u op ieder moment in BrickX up-to-date informatie heeft over uw logistieke processen, zoals aflevermomenten en/of track en trace nummers van bestellingen. Ook logistieke processen tussen magazijn, vervoerder en klant kunnen zo geoptimaliseerd worden.

De voordelen

Doordat Transsmart met vrijwel iedere vervoerder kan communiceren bent u geheel vrij in uw keuze voor vervoerder. Door middel van de software kunnen berekeningen gemaakt worden welke vervoerder het goedkoopst is voor de betreffende zending. Daarnaast bent u altijd in uw ERP software voorzien van de laatste status van de zending, en hoeft u niet meer te schakelen tussen software of webomgevingen van verschillende vervoerders. U ziet direct in BrickX de laatste status, en kunt eenvoudig doorklikken naar de gedetailleerde informatie van de zending.
Daarnaast kan de informatie vanzelfsprekend doorgestuurd worden naar uw webshop, waardoor ook uw klant direct op de hoogte gesteld kan worden van statuswijzigingen. Dit is in BrickX ook mogelijk per e-mail, sms bericht of voice-message.